Klachtenregeling
Heeft u een klacht? Bespreek deze met uw huisarts
Bent u ontevreden over onze zorgverlening? Wij gaan graag met u in gesprek als u iets niet goed vindt gaan. Wij doen altijd ons best om de zorg aan te laten sluiten op uw wensen en behoeften, maar daarbij kan natuurlijk een misverstand ontstaan. Daarom horen wij graag van u als zorgverlening niet aan uw verwachtingen voldoet. Door met elkaar in gesprek te gaan kunnen we samen naar een passende oplossing zoeken. U kunt een gesprek aanvragen via onderstaand klachtenformulier.
Is dit te lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing voor uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris probeert de klacht te vervolgens met ons te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van DOKh. De klachtenfunctionaris is ook te bereiken via 072 – 5208325.
Komt u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit, dan kunt u een uitspraak over uw klacht aanvragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en leden namens de patiënten en namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op de website van DOKh.